FANDOM

EpisodioIV.jpg

Star Wars Episodio IV: Unha Nova Esperança, coñecida nos seus inicios simplemente como Star Wars na súa versión orixinal e como A guerra das galaxias na súa versión en galego), é unha película de ciencia-ficción que se estreou o 25 de maio do ano 1977, e foi escrita e dirixida por George Lucas. Foi a primeira película que se estreou de Star Wars e a cuarta en termos cronolóxicos internos da saga. Os dous filmes subseguintes continuaron coa trama orixinal (O Imperio Contraataca e O Retorno do Jedi), mentres que a nova triloxía (A Ameaza Pantasma, O Ataque dos Clons e A Vinganza dos Sith) describe os acontecementos previos a Unha Nova Esperança, virando contorna ao antagonista principal Darth Vader. A estrea da secuela provocou un cambio no título orixinal da película, que pasou a incorporar o número de episodio IV e o subtítulo Unha Nova Esperança.

A partir da súa estrea mundial, o 25 de maio do 1977, foi considerada como un fito na historia do cinema, principalmente polo uso de efectos especiais innovadores durante esta época. Ademais, é unha das películas máis exitosas de todos os tempos, así como unha das máis influentes na cinematografía contemporánea. Obtivo seis premios Óscar dun total de dez nomeamentos (incluíndo a de «mellor película», o cal perdeu ante Annie Hall de Woody Allen).

O guión foi redactado por George Lucas mentres dirixía a súa primeira longametraxe, influenciado principalmente polos cómicos de Flash Gordon, as películas sobre samurais de Akira Kurosawa e a obra The Hero with a Thousand Fagas de Joseph Campbell. Ao finalizar o Festival de Cannes do 1971, Lucas asinou un acordo coa produtora Universal Studios para realizar dúas películas, que máis tarde se converterían en American Grafiti e Star Wars. A repartición estivo integrado por: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Peter Cushing, Alec Guinness, Anthony Daniels, Kenny Baker, Peter Mayhew e David Prowse, a rodaxe foi realizado á estepa tunisiana, Londres e Guatemala. Os efectos especiais foron a cargo de Industrial Lixeiro & Magic, empresa creada especificamente para esta película.

A trama describe a historia dun grupo de guerrilleiros -coñecidos como a Alianza Rebelde- o obxectivo do cal é destruír a estación espacial Estrela da Morte, creada polo opresor Imperio Galáctico. Desde unha perspectiva xeral, a historia enfócase nun novo granxeiro chamado Luke Skywalker, quen de maneira repentina converterase nun heroe cando acompaña o mestre Jedi Obi-Wan Kenobi nunha misión que o traerá a unirse á Alianza Rebelde para axudalos a destruír a estación espacial do Imperio.

Star Wars converteuse na película máis taquillera de todos os tempos, conseguindo unha cifra superior a 775 millóns de dólares norte americanos. A marca mantívose até 1982, ano en que foi superada por CHE, o extraterrestre de Steven Spielberg. O 1989, a filmoteca National Filme Registry da Biblioteca dos Estados Unidos engadiu o título á categoría «película cultural, estética ou historicamente importante», mentres que o guión de Lucas foi nomeado polo gremio Writers Guild of America como un dos mellores nunca redactados.

En torno á rede de Wikia

Wiki ao chou